Doelgericht reclame maken met narrowcasting

Narrowcasting is de tegenhanger van broadcasting. Beide worden uitgevoerd met behulp van (televisie)schermen, maar broadcasting, de naam zegt het al, is gericht op een breed scala aan kijkers en wordt gedaan door televisiezenders. Narrowcasting is juist gericht op een kleiner aantal mensen en wordt gedaan door middel van schermen die op een bepaalde plek worden opgehangen. Denk hierbij aan ziekenhuizen, snackbars, winkels, kantoren en bushokjes. Zie je ergens een scherm waar informatie of reclame op wordt uitgezonden, specifiek voor de plaats waar je je op dat moment bevindt, dan heb je te maken met narrowcasting.

De voordelen

Narrowcasting is een interessante marketingtool en laat je dit uitvoeren door een specialist, zoals Qyn, dan kun je hier aanzienlijk klanten mee werven, informeren en behouden. Als voorbeeld een snackbar. Plaats een aantal schermen, zowel in de etalage als binnen waarop je de acties van dat moment laat zien, je informatie geeft over de ingrediënten van je producten en over je bedrijf in het algemeen. Klanten kunnen dan in één oogopslag zien wat je te bieden hebt en of ze hier iets naar hun gading kunnen vinden. Wat je uitzendt op het scherm wordt veel beter onthouden dan wat je laat zien op posters, plus je hebt de mogelijkheid veel meer te vertellen op hetzelfde oppervlak.

De mogelijkheden

De mogelijkheden als je narrowcasting wilt gebruiken zijn eigenlijk eindeloos. Je kunt touchscreens in je winkel plaatsen om de klanten te betrekken en interactief bezig te houden met jouw bedrijf. Je kunt je werknemers in een kantoor de laatste data laten zien van hun prestaties. Op een bushalte wissel je reclame af met de actuele bus tijden en in een ziekenhuis kun je patiënten en bezoekers de weg wijzen, informeren van de laatste onderzoeken die worden gedaan op medisch gebied en bijvoorbeeld verjaardagen van medewerkers of patiënten uitzenden. Wat je ook doet met je narrowcasting techniek, doe je dit goed, dan kun je mensen betrekken, vasthouden, binnenhalen en overtuigen van de diensten die jij aanbiedt.